Pytania i odpowiedzi

 

1. Kto może wnioskować o pożyczkę?

O pożyczkę może wnioskować każdy, kto łącznie spełnia poniższe kryteria:

- jest osobą pełnoletnią, posiada obywatelstwo Polskie i mieszka na terytorium Polski

- posiada konto w banku oraz telefon komórkowy i adres e-mail

- otrzymuje wynagrodzenie na swoje konto bankowe

- jest w stanie spłacić zaciągniętą pożyczkę w umówionej kwocie i terminie, nie zalega ze spłatą swoich zobowiązań w stosunku do innych instytucji (raty pożyczek, kredytów, rachunki za telefon, itp)

- nie figuruje jako nierzetelny dłużnik w rejestrach dłużników, BIK i podobnych rejestrach.

 

Aktualnie nie posiadamy oferty dla osób prowadzących działalność gospodarczą.
Nie honorujemy zagranicznych dochodów.


2. Jaką kwotę mogę pożyczyć i na jaki okres?

Dla pierwszej pożyczki oferujemy kwoty do 1.400 zł na okres od 2 do 6 tygodni (42 dni).

Kwota kolejnej pożyczki może wzrosnąć nawet do 2.200 zł.

Oferujemy także pożyczki ratalne do kwoty 4.000 zł na okres do roku czasu (od 3 do 12 miesięcznych rat).


3. Jak otrzymać pożyczkę?

Wystarczy zarejestrować się na naszym Portalu, złożyć wniosek o pożyczkę oraz przelać 0,01 zł celem weryfikacji Twojego numeru konta bankowego. To bardzo proste i szybkie. Rejestracja jest czynnością jednorazową.


4. Jakie dokumenty muszę mieć? Jakie są formalności?

Staramy się ograniczyć formalności do minimum. Po zarejestrowaniu się wystarczy zawnioskować o pożyczkę. Jeśli jesteś nowy Klientem możesz także na stronie głównej wybrać suwakiem kwotę i termin a następnie kliknąć "Pożyczam" aby połączyć proces rejestacji i wnioskowania o pożyczkę. Cały proces rejestracji i wnioskowania nie powinien zająć dłużej niż kilka minut. Podczas wypełniania wniosku o pożyczkę będziesz poproszony o załączenie:

- potwierdzenia otrzymania przelewu od pracodawcy (plik PDF pobrany ze strony internetowej banku).

5. Co mam zrobić gdy nie otrzymałem e-maila z linkiem do potwierdzenia mojego adresu e-mail?

Jeśli nie otrzymałeś od nas automatycznego e-maila to powinieneś sprawdzić:
a) Czy nasz e-mail nie trafił do folderu SPAM.
b) Czy nasz e-mail nie trafił do jednej z zakładek w skrzynce odbiorczej Twojej poczty. Przykłady:
-> skrzynka "Odebrane" poczty o2.pl zawiera 5 zakładek: "Główna", "Społeczności", "Zakupy grupowe", "Oferty", "Inne".
-> skrzynka "Odebrane" poczty WP.pl zawiera 5 zakładek: "Główna", "Społeczności", "Zakupy grupowe", "Oferty", "Inne".
-> skrzynka "Odebrane" poczty gmail zawiera 3 zakładki: "Główne", "Społeczności", "Oferty".
c) Czy poprawnie podałeś swój adres e-mail podczas rejestracji, literówka może sprawić, że maile są wysyłane na błędny adres. Możesz to sprawdzić po zalogowaniu się w serwisie netGotówka w sekcji Twoje dane.

 

6. Jak szybko otrzymam pożyczkę?

Robimy wszystko, abyś otrzymał wnioskowaną pożyczkę jak najszybciej. Większość pożyczek trafia na konto Klienta w ciągu 10 minut. Jeśli jednak posiadasz konto w banku, dla którego nie realizujemy jeszcze błyskawicznych wypłat, Twoja pożyczka trafi na Twoje konto najpóźniej w ciągu kilku godzin roboczych.

 

7. W jaki sposób otrzymam informację o decyzji w sprawie pożyczki?

O pozytywnej decyzji o udzieleniu pożyczki poinformujemy Cię SMS-em oraz e-mailem.

W przypadku negatywnej decyzji informację prześlemy na Twój e-mail.

 

Jeśli posiadasz konto w: Alior Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, Inteligo, mBank, Pekao SA, PKO BP to informację o decyzji w sprawie udzielenia pożyczki otrzymasz w ciągu 10 minut.

W przypadku innych banków oczekiwanie na decyzję trwa do kilku godzin roboczych.

8. Otrzymałem informację SMS-em o udzielonej pożyczce i e-maila z dokumentami. Co zrobić z otrzymanymi dokumentami?

Jeżeli otrzymałeś wiadomość SMS z informacją o udzieleniu pożyczki i przelaniu pieniędzy na Twoje konto to na Twój adres e-mailowy zostały przesłane dokumenty, które wcześniej zaakceptowałeś na naszej stronie Internetowej: Umowa pożyczki, Regulamin, Tabela opłat i prowizji oraz Formularz informacyjny. Nie musisz drukować ani podpisywać umowy, ani jej do nas odsyłać.

 

9. Otrzymałem e-mail o odrzuceniu wniosku o pożyczkę. Dlaczego nie udzielono mi pożyczki?

Do najczęstszych przyczyn odrzucenia wniosku o pożyczkę należą:

 

a) Załączenie nieprawidłowego pliku potwierdzającego dochody.

Rozwiązanie: załącz plik zgodnie z naszymi wskazówkami. Plik PDF musi być potwierdzeniem otrzymanego wynagrodzenia, emerytury lub renty. Nie załączaj zaświadczenia o zatrudnieniu, historii rachunku, ani skanu wcześniej wydrukowanego potwierdzenia. Plik musi przedstawiać szczegóły jednego przelewu, nie starszego niż 1 miesiąc. Musi to być plik, który pobrałeś bezpośrednio ze strony internetowej banku, zapisałeś na komputerze (np. na pulpicie), a następnie załączyłeś we wniosku o pożyczkę.

 

b) Zaległe zobowiązania wpisane do jednego z rejestru dłużników lub Biura Informacji Kredytowej (BIK).

Rozwiązanie: spłać swoje zaległe zobowiązania a następnie dopilnuj, aby wierzyciel wykreślił Cię z rejestru dłużników.

 

10. Jak spłacić pożyczkę?

Wszystkie dane do przelewu dotyczące spłaty pożyczki znajdziesz:
1. W e-mailu oraz umowie, którą przesłaliśmy Ci mailowo w dniu wypłaty pożyczki na Twoje konto.
2. Na naszym portalu w sekcji "Twoje pożyczki", po zalogowaniu się PESEL-em i hasłem.


Jeżeli nie pamiętasz hasła do naszego portalu skorzystaj z opcji "Nie pamiętasz hasła" pod polem do logowania - system prześle Ci mailem tymczasowe hasło, dzięki któremu zalogujesz się do portalu.

W przypadku gdy zapomniałeś o terminowej spłacie pożyczki wysłaliśmy Ci przypomnienie mailowe 1 dzień po terminie spłaty, w którym także znajdziesz wszystkie dane do przelewu.

11. Co zrobić gdy mam problem z terminową spłatą?

Jeśli nie jesteś w stanie spłacić całej pożyczki zgodnie z terminem z umowy skontaktuj się z nami jak najszybciej. Zrobimy wszystko, aby wspólnie z Tobą znaleźć rozwiązanie, dbając o Twój komfort i poczucie partnerstwa.


12. Kiedy mogę otrzymać kolejną pożyczkę?

O następną pożyczkę możesz wnioskować w sytuacji, gdy terminowo spłaciłeś swoją dotychczasową pożyczkę. Nie można mieć dwóch pożyczek jednocześnie.

 

13. Chcę wziąć kolejną pożyczkę - czy muszę wypełniać formularz rejestracyjny od nowa?

Nie. Jeżeli jesteś już naszym Klientem i chcesz wnioskować o kolejną pożyczkę zaloguj się na swoje konto w serwisie netGotówka.pl i kliknij po lewej stronie "Wniosek o pożyczkę". Nie będziesz już musiał podawać wszystkich swoich danych, zostaniesz jedynie poproszony o załączenie najnowszego potwierdzenia otrzymania przelewu od pracodawcy, nie starszego niż 1 miesiąc (plik PDF pobrany ze strony internetowej banku).

 

14. Czy otrzymam pożyczkę mając niespłacony kredyt w banku lub w innej instytucji finansowej?

Tak, jeśli Twoje inne pożyczki w innych instytucjach są prawidłowo spłacane, nie ma przeszkód, abyś wnioskował o pożyczkę.

 

15. Konsekwencje braku lub opóźnionej płatności.

Chcemy, abyś przed zaciągnięciem pożyczki był świadomy, że w przypadku przeterminowania pożyczki możemy naliczać opłaty zgodnie z Tabelą opłat i prowizji dostępną w zakładce Wzory dokumentów.

 

W przypadku pożyczek przeterminowanych powyżej 1 miesiąca dochodzimy należności na drodze sądowej. Może się to wiązać z dodatkowymi kosztami dla Klienta, np. z kosztami sądowymi i komorniczymi.

 

Ponadto, w przypadku należności przeterminowanych powyżej 60 dni na kwotę powyżej 200 zł, możemy wpisać przeterminowaną należność do BIG InfoMonitor SA, Krajowego Rejestru Dłużników BIG SA oraz Rejestru Dłużników ERIF BIG SA. Może to być w przyszłości przeszkodą w uzyskaniu kolejnych pożyczek lub kredytów w instytucjach finansowych (banki, firmy pożyczkowe) a nawet utrudnić podpisanie umowy u operatora telekomunikacyjnego.

 

16. Zasady odpowiedzialnego udzielania pożyczek.

W naszej działalności każdego dnia obdarzamy naszych Klientów zaufaniem. Aby prowadzić naszą działalność profesjonalnie i uczciwie, przed udzieleniem pożyczki sprawdzamy wiarygodność finansową naszych Klientów, m.in. weryfikując ich historię kredytową w rejestrach dłużników. Gdy wnioskujesz o pożyczkę, przed każdym sprawdzeniem Twojej historii kredytowej w bazach rejestrów dłużników pytamy Ciebie o zgodę, którą wyrażasz poprzez zaznaczenia odpowiedniego pola we wniosku.

 

Staramy się, aby udzielona przez nas pożyczka okazała się dla naszych Klientów pomocnym produktem, a nie kolejnym problemem przerastającym ich możliwości finansowe. Dlatego oprócz sprawdzenia historii kredytowej prosimy Klientów o załączenie do wniosku o pożyczkę potwierdzenia dochodów.

 

Ponadto, informujemy o łącznej sumie kosztów pożyczki i o kwocie do spłaty zanim jeszcze prześlesz do nas wniosek o pożyczkę. Gdy wnioskujesz o pożyczkę znając sumę łącznych opłat i kwotę do spłaty możesz świadomie podjąć decyzję o tym, czy wyślesz wniosek.

 

Jednocześnie nakłaniamy Cię do zastanowienia się, czy wnioskując o pożyczkę jesteś pewny tego, że będziesz w stanie terminowo ją spłacić. Jeśli tak to postaramy się, abyś był zadowolony z naszej obsługi. Jeśli jednak masz wątpliwości, prosimy o rozwagę i odpowiedzialne składanie wniosków. Prosimy pamiętać, że każdą pożyczkę należy zgodnie z umową spłacić.