Pytania i odpowiedzi

1. Kto może wnioskować o pożyczkę?

O pożyczkę może wnioskować każdy, kto łącznie spełnia poniższe kryteria:

  • jest osobą pełnoletnią, posiada obywatelstwo polskie, ukraińskie lub białoruskie i mieszka na terytorium Polski
  • posiada konto w banku oraz telefon komórkowy i adres e-mail
  • jest w stanie spłacić zaciągniętą pożyczkę w umówionej kwocie i terminie, nie zalega ze spłatą swoich zobowiązań w stosunku do innych instytucji (raty pożyczek, kredytów, rachunki za telefon, itp)
  • nie figuruje jako nierzetelny dłużnik w rejestrach dłużników.


2. Jaką kwotę mogę pożyczyć i na jaki okres?

Oferujemy pożyczki ratalne z kwotami od 3.000 do 5.000 zł na okres 4 miesięcy.

3. Jak zrefinansować pożyczkę?

Możliwość złożenia wniosku o zrefinansowanie pożyczki ratalnej (kapitału pozostałego do spłaty) pojawia się w systemie, na Twoim profilu 7 dni przed datą spłaty czwartej ostatniej raty. Możliwość skorzystania z tej opcji (możliwość złożenia wniosku o refinansowanie) kończy się w 18 dniu opóźnienia czwartej raty (w 18 dniu zwłoki opcja nie jest już dostępna).

Aby skorzystać z refinansowania należy:
a) zaloguj się na swoim profilu, kliknij "Twoje pożyczki - ratalne" a następnie kliknij przycisk "Refinansuj kapitał pożyczki" (widoczny pod danymi do przelewu).
b) zadbaj o to, by mieć w pełni opłacone dotychczasowe raty kosztowe (wraz z ewentualnymi odsetkami za opóźnienie) by do spłaty pozostawał sam kapitał pożyczki (który standardowo spłacany jest w ostatniej racie).
c) warunkiem zrefinansowania kapitału pozostałego do spłaty jest uregulowanie kosztów starej pożyczki oraz pozytywna decyzja kredytowa, w przypadku której Twoja nowa 4-miesięczna pożyczka spłaci Twoją wcześniejszą pożyczkę (jej kapitał).

Refinansowanie (nowa pożyczka spłacająca starą pożyczkę) wypłacane jest w dniu wymagalności ostatniej (czwartej) raty starej pożyczki.

Możliwość (usługa) refinansowania pożyczki jako taka nie wiąże się z żadnymi kosztami. Jedyne koszty, które ponosisz to standardowe koszty 4-miesięcznej pożyczki ratalnej.

4. Jak otrzymać pożyczkę?

Wystarczy zarejestrować się na naszym Portalu, złożyć wniosek o pożyczkę. To bardzo proste i szybkie. Rejestracja jest czynnością jednorazową.


5. Jakie dokumenty muszę mieć? Jakie są formalności?

Staramy się ograniczyć formalności do minimum. Po zarejestrowaniu się wystarczy zawnioskować o pożyczkę. Jeśli jesteś nowy Klientem możesz także na stronie głównej wybrać suwakiem kwotę a następnie kliknąć "Pożyczam" aby połączyć proces rejestracji i wnioskowania o pożyczkę. Cały proces rejestracji i wnioskowania nie powinien zająć dłużej niż kilka minut.

6. W jaki sposób poznam decyzję w sprawie udzielenia pożyczki?

Wstępną decyzję kredytową poznasz jeszcze podczas składania wniosku o pożyczkę, na ostatnim jego etapie.


7. Jak szybko otrzymam pożyczkę?

Robimy wszystko, abyś otrzymał wnioskowaną pożyczkę jak najszybciej. Wstępną decyzję kredytową poznasz już na etapie wniosku. Przelewy bankowe wykonujemy bez zbędnej zwłoki.


8. Otrzymałem informację SMS-em o udzielonej pożyczce i e-maila z dokumentami. Co zrobić z otrzymanymi dokumentami?

Jeżeli otrzymałeś wiadomość SMS z informacją o udzieleniu pożyczki i przelaniu pieniędzy na Twoje konto to na Twój adres e-mailowy zostały przesłane dokumenty, które wcześniej zaakceptowałeś na naszej stronie Internetowej: Umowa pożyczki, Regulamin, Tabela opłat i prowizji oraz Formularz informacyjny. Nie musisz drukować ani podpisywać umowy, ani jej do nas odsyłać.

 

9. Jak spłacić pożyczkę?

Wszystkie dane do przelewu dotyczące spłaty pożyczki znajdziesz:
1. W e-mailu oraz umowie, którą przesłaliśmy Ci mailowo w dniu wypłaty pożyczki na Twoje konto.
2. Na naszym portalu w sekcji "Twoje pożyczki", po zalogowaniu się na swój profil.
Jeżeli nie pamiętasz hasła do naszego portalu skorzystaj z opcji "Nie pamiętasz hasła" pod polem do logowania - system prześle Ci mailem tymczasowe hasło, dzięki któremu zalogujesz się do portalu.
W przypadku gdy zapomniałeś o terminowej spłacie pożyczki wysłaliśmy Ci przypomnienie mailowe 1 dzień po terminie spłaty, w którym także znajdziesz wszystkie dane do przelewu.

10. Co zrobić gdy mam problem z terminową spłatą?

Jeśli nie jesteś w stanie spłacić całej pożyczki zgodnie z terminem z umowy skontaktuj się z nami jak najszybciej. Zrobimy wszystko, aby wspólnie z Tobą znaleźć rozwiązanie, dbając o Twój komfort i poczucie partnerstwa.


11. Kiedy mogę otrzymać kolejną pożyczkę?

O następną pożyczkę możesz wnioskować w sytuacji, gdy terminowo spłaciłeś swoją dotychczasową pożyczkę. Nie można mieć dwóch pożyczek jednocześnie.

 

12. Chcę wziąć kolejną pożyczkę - czy muszę wypełniać formularz rejestracyjny od nowa?

Nie. Jeżeli jesteś już naszym Klientem i chcesz wnioskować o kolejną pożyczkę zaloguj się na swoje konto w serwisie netGotówka.pl i kliknij po lewej stronie "Wniosek o pożyczkę". Nie będziesz już musiał podawać wszystkich swoich danych, zostaniesz jedynie poproszony o załączenie najnowszego potwierdzenia otrzymania przelewu od pracodawcy, nie starszego niż 1 miesiąc (plik PDF pobrany ze strony internetowej banku).

 

13. Czy otrzymam pożyczkę mając niespłacony kredyt w banku lub w innej instytucji finansowej?

Tak, jeśli Twoje inne pożyczki w innych instytucjach są prawidłowo spłacane, nie ma przeszkód, abyś wnioskował o pożyczkę.

 

14. Konsekwencje braku lub opóźnionej płatności.

Chcemy, abyś przed zaciągnięciem pożyczki był świadomy, że w przypadku przeterminowania pożyczki możemy naliczać opłaty zgodnie z Tabelą opłat i prowizji dostępną w zakładce Wzory dokumentów.

W przypadku pożyczek przeterminowanych powyżej 1 miesiąca dochodzimy należności na drodze sądowej lub sprzedajemy wierzytelność specjalistycznemu podmiotowi. Może się to wiązać z dodatkowymi kosztami dla Klienta, np. z kosztami sądowymi i komorniczymi.

 

15. Zasady odpowiedzialnego udzielania pożyczek.

W naszej działalności każdego dnia obdarzamy naszych Klientów zaufaniem. Aby prowadzić naszą działalność profesjonalnie i uczciwie, przed udzieleniem pożyczki sprawdzamy wiarygodność finansową naszych Klientów, m.in. weryfikując ich historię kredytową w rejestrach dłużników. Gdy wnioskujesz o pożyczkę, przed każdym sprawdzeniem Twojej historii kredytowej w bazach rejestrów dłużników pytamy Ciebie o zgodę, którą wyrażasz poprzez zaznaczenia odpowiedniego pola we wniosku.

Staramy się, aby udzielona przez nas pożyczka okazała się dla naszych Klientów pomocnym produktem, a nie kolejnym problemem przerastającym ich możliwości finansowe. Dlatego oprócz sprawdzenia historii kredytowej prosimy Klientów o załączenie do wniosku o pożyczkę potwierdzenia dochodów.

Ponadto, informujemy o łącznej sumie kosztów pożyczki i o kwocie do spłaty zanim jeszcze prześlesz do nas wniosek o pożyczkę. Gdy wnioskujesz o pożyczkę znając sumę łącznych opłat i kwotę do spłaty możesz świadomie podjąć decyzję o tym, czy wyślesz wniosek.

Jednocześnie nakłaniamy Cię do zastanowienia się, czy wnioskując o pożyczkę jesteś pewny tego, że będziesz w stanie terminowo ją spłacić. Jeśli tak to postaramy się, abyś był zadowolony z naszej obsługi. Jeśli jednak masz wątpliwości, prosimy o rozwagę i odpowiedzialne składanie wniosków. Prosimy pamiętać, że każdą pożyczkę należy zgodnie z umową spłacić.