Pytania i odpowiedzi

1. Kto może wnioskować o pożyczkę?

O pożyczkę może wnioskować każdy, kto łącznie spełnia poniższe kryteria:

  • jest osobą pełnoletnią, posiada obywatelstwo polskie, ukraińskie lub białoruskie i mieszka na terytorium Polski
  • posiada konto w banku oraz telefon komórkowy i adres e-mail
  • jest w stanie spłacić zaciągniętą pożyczkę w umówionej kwocie i terminie, nie zalega ze spłatą swoich zobowiązań w stosunku do innych instytucji (raty pożyczek, kredytów, rachunki za telefon, itp)
  • nie figuruje jako nierzetelny dłużnik w rejestrach dłużników.


2. Jaką kwotę mogę pożyczyć i na jaki okres?

Oferujemy pożyczki ratalne z kwotami od 3.000 do 5.000 zł na okres 4 miesięcy.

3. Jak zrefinansować pożyczkę?

Możliwość złożenia wniosku o zrefinansowanie pożyczki ratalnej (kapitału pozostałego do spłaty) pojawia się w systemie, na Twoim profilu 7 dni przed datą spłaty czwartej ostatniej raty. Możliwość skorzystania z tej opcji kończy się w pierwszych dniach opóźnienia czwartej raty.

Aby skorzystać z refinansowania należy:
a) zaloguj się na swoim profilu, kliknij "Twoje pożyczki - ratalne" a następnie kliknij przycisk "Refinansuj kapitał pożyczki" (widoczny pod danymi do przelewu).
b) zadbaj o to, by mieć w pełni opłacone dotychczasowe raty kosztowe (wraz z ewentualnymi odsetkami za opóźnienie) by do spłaty pozostawał sam kapitał pożyczki (który standardowo spłacany jest w ostatniej racie).
c) warunkiem zrefinansowania kapitału pozostałego do spłaty jest uregulowanie kosztów starej pożyczki oraz pozytywna decyzja kredytowa, w przypadku której Twoja nowa 4-miesięczna pożyczka spłaci Twoją wcześniejszą pożyczkę (jej kapitał).

Możliwość (usługa) refinansowania pożyczki jako taka nie wiąże się z żadnymi kosztami. Jedyne koszty, które ponosisz to standardowe koszty 4-miesięcznej pożyczki ratalnej.

4. Jak otrzymać pożyczkę?

Wystarczy zarejestrować się na naszym Portalu, złożyć wniosek o pożyczkę. To bardzo proste i szybkie. Rejestracja jest czynnością jednorazową.


5. Jakie dokumenty muszę mieć? Jakie są formalności?

Staramy się ograniczyć formalności do minimum. Po zarejestrowaniu się wystarczy zawnioskować o pożyczkę. Jeśli jesteś nowy Klientem możesz także na stronie głównej wybrać suwakiem kwotę a następnie kliknąć "Pożyczam" aby połączyć proces rejestracji i wnioskowania o pożyczkę. Cały proces rejestracji i wnioskowania nie powinien zająć dłużej niż kilka minut.

6. W jaki sposób poznam decyzję w sprawie udzielenia pożyczki?

Decyzję kredytową poznasz jeszcze podczas składania wniosku o pożyczkę, na ostatnim jego etapie.


7. Jak szybko otrzymam pożyczkę?

Robimy wszystko, abyś otrzymał wnioskowaną pożyczkę jak najszybciej. Decyzję kredytową poznasz już na etapie wniosku. Większość pożyczek trafia na konto Klienta w ciągu 10 minut. Przelewając pożyczkę stosujemy błyskawiczne przelewy w ramach tego samego banku (Alior Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, Inteligo, mBank, Pekao SA, PKO BP) a do innych banków wysyłamy natychmiastowe przelewy Express Elixir. Dzięki temu pożyczka powinna być na Twoim koncie w ciągu 10 minut.


8. Otrzymałem informację SMS-em o udzielonej pożyczce i e-maila z dokumentami. Co zrobić z otrzymanymi dokumentami?

Jeżeli otrzymałeś wiadomość SMS z informacją o udzieleniu pożyczki i przelaniu pieniędzy na Twoje konto to na Twój adres e-mailowy zostały przesłane dokumenty, które wcześniej zaakceptowałeś na naszej stronie Internetowej: Umowa pożyczki, Regulamin, Tabela opłat i prowizji oraz Formularz informacyjny. Nie musisz drukować ani podpisywać umowy, ani jej do nas odsyłać.

 

9. Jak spłacić pożyczkę?

Wszystkie dane do przelewu dotyczące spłaty pożyczki znajdziesz:
1. W e-mailu oraz umowie, którą przesłaliśmy Ci mailowo w dniu wypłaty pożyczki na Twoje konto.
2. Na naszym portalu w sekcji "Twoje pożyczki", po zalogowaniu się na swój profil.
Jeżeli nie pamiętasz hasła do naszego portalu skorzystaj z opcji "Nie pamiętasz hasła" pod polem do logowania - system prześle Ci mailem tymczasowe hasło, dzięki któremu zalogujesz się do portalu.
W przypadku gdy zapomniałeś o terminowej spłacie pożyczki wysłaliśmy Ci przypomnienie mailowe 1 dzień po terminie spłaty, w którym także znajdziesz wszystkie dane do przelewu.

10. Co zrobić gdy mam problem z terminową spłatą?

Jeśli nie jesteś w stanie spłacić całej pożyczki zgodnie z terminem z umowy skontaktuj się z nami jak najszybciej. Zrobimy wszystko, aby wspólnie z Tobą znaleźć rozwiązanie, dbając o Twój komfort i poczucie partnerstwa.


11. Kiedy mogę otrzymać kolejną pożyczkę?

O następną pożyczkę możesz wnioskować w sytuacji, gdy terminowo spłaciłeś swoją dotychczasową pożyczkę. Nie można mieć dwóch pożyczek jednocześnie.

 

12. Chcę wziąć kolejną pożyczkę - czy muszę wypełniać formularz rejestracyjny od nowa?

Nie. Jeżeli jesteś już naszym Klientem i chcesz wnioskować o kolejną pożyczkę zaloguj się na swoje konto w serwisie netGotówka.pl i kliknij po lewej stronie "Wniosek o pożyczkę". Nie będziesz już musiał podawać wszystkich swoich danych, zostaniesz jedynie poproszony o załączenie najnowszego potwierdzenia otrzymania przelewu od pracodawcy, nie starszego niż 1 miesiąc (plik PDF pobrany ze strony internetowej banku).

 

13. Czy otrzymam pożyczkę mając niespłacony kredyt w banku lub w innej instytucji finansowej?

Tak, jeśli Twoje inne pożyczki w innych instytucjach są prawidłowo spłacane, nie ma przeszkód, abyś wnioskował o pożyczkę.

 

14. Konsekwencje braku lub opóźnionej płatności.

Chcemy, abyś przed zaciągnięciem pożyczki był świadomy, że w przypadku przeterminowania pożyczki możemy naliczać opłaty zgodnie z Tabelą opłat i prowizji dostępną w zakładce Wzory dokumentów.

W przypadku pożyczek przeterminowanych powyżej 1 miesiąca dochodzimy należności na drodze sądowej lub sprzedajemy wierzytelność specjalistycznemu podmiotowi. Może się to wiązać z dodatkowymi kosztami dla Klienta, np. z kosztami sądowymi i komorniczymi.

 

15. Zasady odpowiedzialnego udzielania pożyczek.

W naszej działalności każdego dnia obdarzamy naszych Klientów zaufaniem. Aby prowadzić naszą działalność profesjonalnie i uczciwie, przed udzieleniem pożyczki sprawdzamy wiarygodność finansową naszych Klientów, m.in. weryfikując ich historię kredytową w rejestrach dłużników. Gdy wnioskujesz o pożyczkę, przed każdym sprawdzeniem Twojej historii kredytowej w bazach rejestrów dłużników pytamy Ciebie o zgodę, którą wyrażasz poprzez zaznaczenia odpowiedniego pola we wniosku.

Staramy się, aby udzielona przez nas pożyczka okazała się dla naszych Klientów pomocnym produktem, a nie kolejnym problemem przerastającym ich możliwości finansowe. Dlatego oprócz sprawdzenia historii kredytowej prosimy Klientów o załączenie do wniosku o pożyczkę potwierdzenia dochodów.

Ponadto, informujemy o łącznej sumie kosztów pożyczki i o kwocie do spłaty zanim jeszcze prześlesz do nas wniosek o pożyczkę. Gdy wnioskujesz o pożyczkę znając sumę łącznych opłat i kwotę do spłaty możesz świadomie podjąć decyzję o tym, czy wyślesz wniosek.

Jednocześnie nakłaniamy Cię do zastanowienia się, czy wnioskując o pożyczkę jesteś pewny tego, że będziesz w stanie terminowo ją spłacić. Jeśli tak to postaramy się, abyś był zadowolony z naszej obsługi. Jeśli jednak masz wątpliwości, prosimy o rozwagę i odpowiedzialne składanie wniosków. Prosimy pamiętać, że każdą pożyczkę należy zgodnie z umową spłacić.